Merhaba Dostlarım,
Günümüz pazarlama sektöründe, en önde gelen yöntem müşteri deneyimi analizi dir.
Teknolojinin ilerlemesi, ürün ve hizmet bilgisinin müşteriler tarafından da biliniyor olması;
- Ürünlerde, kaliteye önem verilmesine,
- Duyguya hitap edilmesini, mümkün kılmıştır.
Stratejinin başlangıç noktası,
- Müşteri deneyimi yolculuğu haritasıdır.
Sistemi analiz edebilmek için gereken şartlar,
- Bilgi,
- Analitik yaklaşım dır.
Oluşumun başlangıç noktası, müşterinin ilgili ürünü konumlandıran firmaya gelmesi ile sistem işlemeye başlar.
- Müşterinin ilgisinin çekilmesi,
- Müşterinin firmaya girişi ile, pazarlama başlar.
- Dikkat edilmesi gereken bir çok husus vardır,
- Neuromarketing yöntemi uygulanır,
- Stratejik analiz yapan uzmanlar, gereken konumlandırma ve tutundurma yöntemlerini uygularlar,
- Müşteri deneyimi analiz yöntemleri ile, müşteri alışveriş yapmak için ikna olur,
- Müşterinin; istek ve ihtiyaç talebi baz alınır.
- Her kategorinin ürünleri, müşteri tarafından denenir,
- Müşteri temsilcileri, ihtiyaç olması durumunda (müşterilerin talepleri doğrultusunda) ürün hakkında müşterilere yardımcı olurlar,
- Fijital teknoloji kullanılır,
- Müşteri; istediği ve duygusal bağ kurduğu ürünü satın almak için kasaya gider, satış işlemi gerçekleştirilir, satış tamamlanır.
Müşterilerin ürün arz ve talebine ilişkin basit bir döngüyü sizinle paylaştım.
Bu döngü basit olmak ile birlikte; mantığın, ikna’nın ve kalite unsurlarının hepsinin bir arada bulunduğu, müşteri deneyimi analiz süreçlerini kapsamaktadır.
Müşteri deneyimi analizi süreçleri, çok önemli aşamalardan oluşmaktadır.
Müşteri deneyimi analiz sürecinde, bilinmesi gereken temel konular yer almakta olup, kar maximasyonu sağlanmasında yardımcı olur.
Süreçler, istek durumunda paylaşılacaktır.
Süreç yapılandırılırken; 5 ila 10 kişilik konusunda uzman kişilere ihtiyaç vardır.
Sistem oluşturulurken; inovasyon ve değer döngüsü baz alınır.
Temel hedef,
Müşteriler tüketici grubuna girerken, gösterecekleri davranış şekilleri gruplandırılır.
Müşterilerin göstereceği her bir davranış, alışveriş esnasında yapacağı davranışı dizayn ederken, sonuca ulaştırmada yol göstericidir.
Günümüz ticari konseptte, her işletmenin ve çalışanın zamanı değerlidir.
Zamanı verim odaklı planlamak adına, müşteri deneyimi analizi yapılandırılıp, müşteri kaybı sıfıra indirgenmeye çalışılır.
Müşteri deneyim analizi uygulama alanı,
- Sosyal alışveriş sektöründe uygulama alanı bulacaktır.
- Dijital teknolojide (user experience analysis) uygulanacaktır.
Müşteri deneyimi yolculuğu haritası, müşteri deneyimi analizi ile daha verimli ve kar odaklı olarak gelişecektir.
Müşteri Deneyimi Analizi hakkında, detaylı bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.
Serkan UYGUR
Marketing Communication (MA)
Marketing and Sales Analysis Consultant
serkanuygur.marketing@gmail.com
Geri bildirim: Yaratıcı Zeka (CQ) | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Strategic Marketing Management, Stratejik Pazarlama Yönetimi | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Kadınlar ve Teknoloji | Serkan UYGUR