Müşteri Deneyimi Analizi, Customer Experience Analysis

Merhaba Dostlarım,

Günümüz pazarlama sektöründe, en önde gelen yöntem müşteri deneyimi analizi dir.

Serkan UYGUR Müşteri Deneyimi Analizi.jpg

Teknolojinin ilerlemesi, ürün ve hizmet bilgisinin müşteriler tarafından da biliniyor olması;

  • Ürünlerde, kaliteye önem verilmesine,
  • Duyguya hitap edilmesini, mümkün kılmıştır.

Stratejinin başlangıç noktası,

Sistemi analiz edebilmek için gereken şartlar,

  • Bilgi,
  • Analitik yaklaşım dır.

Serkan UYGUR Müşteri Deneyimi Analizi..jpg

Oluşumun başlangıç noktası, müşterinin ilgili ürünü konumlandıran firmaya gelmesi ile sistem işlemeye başlar.

  • Müşterinin ilgisinin çekilmesi,
  • Müşterinin firmaya girişi ile, pazarlama başlar.
  • Dikkat edilmesi gereken bir çok husus vardır,
  • Neuromarketing yöntemi uygulanır,
  • Stratejik analiz yapan uzmanlar, gereken konumlandırma ve tutundurma yöntemlerini uygularlar,
  • Müşteri deneyimi analiz yöntemleri ile, müşteri alışveriş yapmak için ikna olur,
  • Müşterinin; istek ve ihtiyaç talebi baz alınır.
  • Her kategorinin ürünleri, müşteri tarafından denenir,
  • Müşteri temsilcileri, ihtiyaç olması durumunda (müşterilerin talepleri doğrultusunda) ürün hakkında müşterilere yardımcı olurlar,
  • Fijital teknoloji kullanılır,
  • Müşteri; istediği ve duygusal bağ kurduğu ürünü satın almak için kasaya gider, satış işlemi gerçekleştirilir, satış tamamlanır.

Müşterilerin ürün arz ve talebine ilişkin basit bir döngüyü sizinle paylaştım.

Serkan UYGUR Müşteriler.jpg

Bu döngü basit olmak ile birlikte; mantığın, ikna’nın ve kalite unsurlarının hepsinin bir arada bulunduğu, müşteri deneyimi analiz süreçlerini kapsamaktadır.

Müşteri deneyimi analizi süreçleri, çok önemli aşamalardan oluşmaktadır.

Müşteri deneyimi analiz sürecinde, bilinmesi gereken temel konular yer almakta olup, kar maximasyonu sağlanmasında yardımcı olur.

Serkan UYGUR Analiz Süreci.jpg

Süreçler, istek durumunda paylaşılacaktır.

Süreç yapılandırılırken; 5 ila 10 kişilik konusunda uzman kişilere ihtiyaç vardır.

Sistem oluşturulurken; inovasyon ve değer döngüsü baz alınır.

Serkan UYGUR Deneyim.png

Temel hedef,

Müşteriler tüketici grubuna girerken, gösterecekleri davranış şekilleri gruplandırılır.

Müşterilerin göstereceği her bir davranış, alışveriş esnasında yapacağı davranışı dizayn ederken, sonuca ulaştırmada yol göstericidir.

Günümüz ticari konseptte, her işletmenin ve çalışanın zamanı değerlidir.

Zamanı verim odaklı planlamak adına, müşteri deneyimi analizi yapılandırılıp, müşteri kaybı sıfıra indirgenmeye çalışılır.

Müşteri deneyim analizi uygulama alanı,

  • Sosyal alışveriş sektöründe uygulama alanı bulacaktır.
  • Dijital teknolojide (user experience analysis) uygulanacaktır.

Müşteri deneyimi yolculuğu haritası, müşteri deneyimi analizi ile daha verimli ve kar odaklı olarak gelişecektir.

Müşteri Deneyimi Analizi hakkında, detaylı bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: