Promosyon Çeşitleri, Promotion Types

Merhaba Dostlarım,

Dünya ticaretinde, satışı özendirmek ve müşterilerin tüktici gurubuna dahil olması için, çeşitli promosyon faaliyetleri oluşturulmuştur.

Serkan UYGUR Promosyon.jpeg

Promosyon çeşitliliği,

  • Ekonomide canlılığa yol açmak,
  • Satış hacimlerinin artmasını sağlamak,
  • Stokların erimesi için uygulanır.

Promosyon faaliyetleri,

  • Yılın belirli zamanlarında stratejik olarak yapılmalı,
  • Dikkatli planlanmalıdır.

Pazarlama ve Satış mesleğini icra eden profesyoneller, promosyon hedeflemesi uyguladıklarında; plan ve programlar ile hareket etmelilerdir.

Promosyon çalışmaları, kısa vadeli yapılandırılmalıdır.

Temel amaç,

  • Toplumun tüketim alışkanlığını artırmak,
  • Piyasa ekosistemini hareketlendirmek,
  • Yeni teknolojik ürünlere yer açmak için uygulanır.

Dünyada ve Ülkemizde, çok farklı ve stratejik promosyon çalışmaları yapılmaktadır.

Promosyon faaliyetleri diğer adıyla, satış tutundurma araçlarıdır.

Serkan UYGUR Promosyon ve Pazarlama.jpg

Yöntemler,

  • Satış promosyonları,
  • Satış geliştirme,
  • Satış artırma çabaları,
  • Satış özendirme,
  • Satış teşvikleri.

Promosyon veya Satış Tutundurma,

 Alışveriş merkezlerinde veya potansiyel tüketici gruplarının yoğun olarak bulunduğu yerlerde, satış arttırıcı teşviklerdir.

Değişen eğilimler,

  • Gücün paydaşlarca el değiştirmesi,
  • Markalar arası sert rekabet,
  • Fiyatlara olan duyarlılık,

Hedef Kitle,

  • Tüketicilere yönelik faaliyetler,
  • Mevcut ürünlerin satışını artırmak,
  • Kemikleşmiş müşterileri teşvik etmek,
  • Yeni potansiyel müşteriler oluşturmak,
  • Promosyon faaliyetlerinin düzenli yapılandırılması için, konumlandırmanın planlı hazırlanmış olması gerekir.
  • Sürdürülebilir planlar hazırlayarak, rakipleri analiz etmek.
  • Rekabet stratejilerini yenilebilir kılmak,
  • Müşteri deneyimini teşvik etmek,

Aracılara yönelik,

  • Re-marketing oluşturmak,
  • Lojistik desteğini yapılandırmak,
  • Konumlandırmayı dizyan etmek,
  • Stand kurulumunda, gerken stratejileri uygulamak,

Tüketicilere Yönelik,

Firmalar, satışlarını maksimize etmek için uyguladıkları çeşitli promosyon faaliyetleri vardır.

Herkesin bildiği satış tutundurma uygulamalarının yanı sıra, birde kimsenin bilmediği fark yaratan promosyon çeşitleri yer almaktadır.

Serkan UYGUR Pazarlamada Promosyon.jpg

Bizlerin bildiği promosyon türleri,

  • Örnek Ürün Dağıtımı,
  • Kupon Dağıtımı,
  • Armağanlı Paketler,
    • İki tür uygulanmaktadır.
  • Armağan Dağıtımı,
  • Fiyat İndirimleri,
  • Para İadeleri,
  • Yarışma ve Çekilişler,

 Bizlerin bilmediği promosyon türleri,

  • Benimle iletişime geçebilirsiniz.

 Diğer Faaliyetler,

  • Toptancı,
  • Perakendeci,
  • Dijital Alışveriş (e-ticaret),
  • (EVR),
  • (VR),
  • Hologram,
  • (AI),
  • Big Data.

Satış promosyonunun temel amacı

  • Satış hacmini yükseltmek,
  • Müşterilerin deneyimlerini artırmak,
  • Tekrar satın almayı sağlamak,
  • Sadakati yükseltmek,
  • Kullanım alanını genişletmek,
  • İlgi uyandırmak,
  • Dikkat çekmek,
  • Ücrete odaklanan dikkati dağıtmak,
  • Aracıların desteğini çoğaltmak,
  • Kullanıcıları ayırt etmek.

Uygulanan promosyon tipleri,

  • Toplam Bedel İçin Dip İskonto,
  • Ürün Bazında İskonto,
  • Ürün İçin İndirimli Ürün Promosyonu,
  • Fiş Toplamı için Üründe Özel Fiyat,
  • Toplam Bedel İçin KDV Promosyonu,
  • Reyon için İskonto,
  • Grup İndirimi,
  • Ürün Özel Kod İçin Başka Özel Koddan Bedava,
  • Özel Kod İndirimi,
  • Ürün için Diğer Üründe İndirim,
  • Ürün için En Ucuzu Ücretsiz,
  • Dip Bedel İçin Grup İndirimi.

Gelişmiş teknolojilerin kullanıldığı günümüzde, şirketler arası fark yaratıcı promosyon yöntemleri uygulanmaktadır.

Ticari faaliyetler, fiziki ortamlardan sanal mecralara kaymaktadır.

Promosyon çalışmaları, tüketicilerin ilgisini çekerek para harcamalarını teşvik etmek amacı ile uygulanmaktadır.

Bir kaç yıl önce, günümüze kadar farklı satış tutundurma çalışmaları yapılmaktadır.

Teknolojinin gelişmesi, promosyon faaliyetlerinde değişimlere zemin hazırlamıştır.

Sanal mecralarda, yüz yüze (facetoface) iletişim belirli kategorilerde uygulanmayınca, fark yaratan promosyon türleri uygulanmaktadır.

Şirketler, insan etkileşiminin önemini her geçen gün daha iyi kavrayınca, dijital mecralarda etkileşime önem vermeye başladılar.

Yapay Zeka (AI) uygulamalarının hayatımızın içine girmesi ile,

  • İnovasyon promosyon,
  • Proaktif promosyon.

türleri geliştirildi.

Satış arttırıcı, dijital teknoloji ile dizayn edilmiş promosyon türleri çeşitlilik kazanmıştır.

Geçmiş yıllarda, bir çok bildiğimiz satış tutundurma uygulamaları yapılandırılmaktaydı.

Günümüzde, şirketler arası fark yaratan promosyon uygulamaları yapılmaya başlanmıştır.

Promosyon çeşitleri hakkında, daha fazla bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: