Ekonomik Dalgalanmalarda Pazarlama Politikaları

Merhaba Dostlarım,

Global ekonomilerde, bazı zaman dilimlerinde resesyon yaşanmaktadır.

Bir çok kurum ve kuruluş, giderlerini minumuma indirerek, kendisini güvenceye alır.

Gider kalemlerinin kısılması, temel hayati önem taşıyan faaliyetlerin dokunulmadan, kaynak israfının önüne geçilmesi ile olur.

Bazı yanlış politikalar şirketlere büyük zararlar gelmesine sebep olur.

Eğitim, şirketlerin en önemli hayati değerleridir.

Eğitim konusunda yönetim, hiç bir şekilde kısıtlamaya gitmemelidir.

Tedbirler gelecekteki dalgalanmaları hafif atlatmak için yapılan önlemlerdir.

Eğitim giderlerini kısmak, kısaca intiharın başlangıcıdır.

Bazı firmalar, fiyatlar genel seviyesindeki oynamalardan kaynaklı, sancılı dönemlere girmektedir.

Serkan UYGUR İletişim..jpg

Bir önceki yazılarımda hep yazdım,

Her şirketin, sürdürülebilir kalkınma stratejileri olmalıdır.

Şirket bünyesinde;

  • Reaktif,
  • Proaktif.

Tedbirler almış olması gerekmektedir.

Yaşanan ekonomik resesyonlar, bir çok firmaya yarar bir çok firmaya veda anlamı taşımaktadır.

  • Firmalara yarar sağlar, kendini yönetmeyi öğrenerek ayakta durmayı başarır,
  • Firma ticari faaliyetine veda eder, yönetimsel dengesizlik şirketleri bir çırpıda alabora eder,

Ekonomik dalgalanma yaşayan her ülke ve sektörel firmalar, her bir daralmada yaşananlardan ve yaşadıklarından ders çıkarmalıdır.

Şirketler, önünü görerek ticari ilişkilerini sürdürmelidir ve dikkatli olmalıdır.

Yaşanan resesyonlar,

Şirketlerin can damarı Pazarlama ve Satış departmanlarıdır.

Pazarlama departmanın alacağı önlemler ve stratejiler şirketi resesyondan ya kurtaracak ya da kurtaramayacaktır.

Pazarlama departmanlarının alacağı bir çok tedbir modelleri bulunmaktadır.

Alınan tedbir modelleri, satış bölümü tarafından harfiyen uygulanır.

Uygulanacak tedbirler hakkında tarafımdan destek alabilirsiniz.

Serkan UYGUR Pazarlama ve Satış Toplantıları..jpg

Uygulanacak tedbir modelleri, sahadaki profesyonellere eğitim verilerek anlatılmalı, atılacak adımlar gösterilir ve aksiyon alınması sağlanır.

Yaşanan süreçte bilinmesi gereken en önemli konu acele edilmemesidir.

Sabır her uygulamanın ilacıdır.

Aceleci davranışlar, müşterinizi korkutur ve sizden uzaklaştırır.

Pazarlama bir İletişimdir sürecidir.

Ekonomik resesyon da, toplumun harcamasını kısmasına ve zamana bağlı olarak şartların düzelmesi beklenir.

Süreç ağır işler ve zaman yavaş yavaş ilerler.

Pazarlama ve Satış stratejilerinde; potansiyel girişimcilik yapılır ve verim odaklı çalışmalar yoğunlaştırılır.

Resesyon dönemini; başabaş noktasında atlatabilmek için veya minumum kar ile dönemi kapatabilmek için müşteri etkileşimlerini maximum seviyelerde tutmanız çok önemlidir.

Başarıya ulaşmak sabır ister.

Başarıya ulaşmanın anahtarı, müşterinizi iyi dinlemekten ve müşterilerinizi anlamaktan geçer.

Ekonomik Dalgalanmalarda Pazarlama Politikaları hakkında, detaylı bilgi almak için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: