Pazarlama ve Satış Hayatının Dönüşümü ve Dünyada Değişim Rüzgarları

Dünya ekosisteminin çehresi, pazarlama ve satış hayatının dönüşümü ve dünyada değişim rüzgarları ile yeniden dizayn ediliyor.

Global şirketler, AR-GE çalışmalarına önem vererek, ürünlerinde re-marketing politikaları uyguluyorlar.

serkan uygur teknoloji

Dünyada Değişim Rüzgarları:

  • Yapay Zeka (AI),
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik (AVR),
  • Hologram,
  • Sosyal Yapay Zeka (SAI),
  • Müşteri Deneyimi (CE),
  • Stratejik Müşteri Deneyimi (SCE),
  • İçerik Kalite Yönetimi (CQM).

ve daha fazlası gerçekleşecektir.

2020 yılı pazarlama politikaları yapay zeka teknolojileri ile hayata geçirilecek.

serkan uygur dijital dönüşüm.jpg

İşletmeler hangi teknolojiyi kullanırsa kullansın, ağızdan ağıza pazarlama her gelişen teknolojinin içinde kendine yer bulacaktır.

Pazarlamada Değişim Rüzgarı ve Teknoloji: 

Müşteri ve tüketici grupları, yapay zeka teknolojileri ile istediği her ürün ve hizmet kategorilerine, dijital mecralardan çok daha hızlı ve kolay ulaşabilecekler.

E-ticaret sitelerinde temel hedef; müşteri memnuniyeti ve kullanıcı deneyimi çalışmaları yaparak, işlemleri basitleştirmektir.

Müşteri ve tüketici grupları, alışveriş yaptığı siteden memnun kalırsa elde etmiş olduğu müşteri tatminini tekrar deneyimlemek için, alışveriş yaptığı siteye dönüp alışveriş yaparak aynı tatmini yaşamak isteyecektir.

serkan uygur sosyal yapay zeka.jpg

Yaşanan döngü, sürdürülebilir kazancın ve müşteri etkileşiminin belirli aralıklar ile tekrarlanmasını sağlayacaktır.

Değişim Döngüsü:

Global sektörlerdeki değişim döngüsü beraberinde yeni meslek dalları ortaya çıkmasına zemin hazırlıyor.

Yeni nesil kuşaklar, yeni meslek dalları ile karşımıza çıkıyor.

Kuşaklar ve Jenerasyonlar:

  • 1946 yılı ve öncesi,
  • Yetişkinler,
  • Baby Boomers,
  • Sessiz Kuşak,
  • X Kuşağı,
  • Y Kuşağı,
  • Z Kuşağı,
  • Alfa Kuşağı.

Ü.H.E. konumlandırma stratejileri ağırlık kazanacaktır.

serkan uygur  e-ticaret.jpg

İşletmeler, dijital mecralarda stratejik müşteri deneyimi (Strategy Customer Experience) raporlarını elde edip, sürdürülebilir politikalarını bu raporlara göre şekillendirmek istiyorlar.

Gelişen dijital teknoloji ile firmalar, e-ticaret alanına yönleniyor.

serkan uygur dijital analiz

İşletmeler, pazarlama ve satış faaliyetlerini fiziki ortamlardan sanal ortamlara, dijital mecralara kaydırarak online satışın kapılarını dünyaya açıyorlar.

Dijital Mecralarda:

  • Müşteri Deneyimi (CE),
  • Duygu Odaklı Etkileşim (EFC),

teknolojilerin ilerlemesi ile bütün işletmeler tarafından kullanılacak.

Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesi ile 2030 yılında web 5.0 hayatımıza girecek.

Robotlar, insanların beden dili kullanımı öğrenerek gelişiyorlar.

Gelişen teknoloji, pazarlama ve satış hayatının dönüşümü ve dünyada değişim rüzgarları etkisinde; yeni nesil kuşaklar ve yeni meslek dalları ile karşılaşacağız.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

4 Comments on “Pazarlama ve Satış Hayatının Dönüşümü ve Dünyada Değişim Rüzgarları

  1. Geri bildirim: Görme Engellilere Pazarlama ve Teknoloji Sektöründe Çözümler | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Müşteri Nasıl Kazanılır | Serkan UYGUR

  3. Geri bildirim: Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış | Serkan UYGUR

  4. Geri bildirim: Şirketlerin Kalbi Çağrı Merkezleri, Companies’ Heart Call Center | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: