Pazarlama ve Satış Hayatının Dönüşümü ve Dünyada Değişim Rüzgarları

Merhaba Dostlarım,

Dünya ekosisteminin çehresi yeniden dizayn ediliyor.

Global şirketler, AR-GE çalışmalarına önem vermekte, ürünlerinde re-marketing uygulamaktadırlar.

serkan uygur teknoloji

Dünyada değişim rüzgarları,

  • Yapay Zeka (AI),
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik (EVR),
  • Hologram,
  • Sosyal Yapay Zeka (SAI),
  • Müşteri Deneyimi (CE),
  • Stratejik Müşteri Deneyimi (SCE),
  • İçerik Kalite Yönetimi (CQM).

ve daha fazlası gerçekleşecektir.

Gelecek nesil pazarlama konumlandırması (EVR) olarak yapılandırılacak.

serkan uygur dijital dönüşüm.jpg

Hangi sektör olursa olsun, teknoloji boyutları hangi kademede ilerlerse ilerlesin, Kulaktan Kulağa Etkileşim (Word of Mouth) her zaman temel kullanım alanı olacaktır.

Siz değerli dostlarım, Pazarlama ve Satış mesleğinin değişim rüzgarı ile, yeniden şekillendiğine tanıklık edeceğiz.

Temel Hedef,

 Müşterilerin istediği ürün veya hizmetlere, basit ve kullanılabilir şekilde ulaşmasını sağlamaktır.

İşlemlerin karmaşıklığı, müşteriler için hem zaman kaybı hem de bulunduğu ortamı hemen terk etmesiyle sonuçlanır.

Temel hedefler belirlenirken, müşteri memnuniyeti ve kullanımda basitlik üzerine çalışmalar yapılır.

Müşteriler, kolay kullanım sonucu elde ettiği müşteri tatminini tekrar deneyimlemek için, alışveriş yaptığı firmaya gider.

serkan uygur sosyal yapay zeka.jpg

Bu yaşanan döngü, sürdürülebilir kazancın ve müşteri etkileşiminin belirli aralıklar ile tekrarlanmasına sebebiyet verir.

Değişim döngüsü,

Dünya global ekosisteminin kabuk değiştirdiği yaşadığımız zamanda, bir çok yeni meslek dalları ortaya çıkacaktır.

Yeni nesil meslekler ve inovatif çözümlerin şekilleneceği konu ve detayları ile ilgili olarak benimle iletişime geçebilirsiniz.

Ticari sektörlere baktığımızda;

  • KOBİ,
  • Small Business.

firmalar teknolojik tedbirlerini almış olmalılar.

Pazarlama ve Satış mesleğindeki dönüşüm, çok kuvvetli olmakla birlikte, nitelikli profesyoneller, yeni bilgilere ihtiyaç duyacaklardır.

Ü.H.E. konumlandırma stratejileri ağırlık kazanacaktır.

serkan uygur  e-ticaret.jpg

Müşteri Deneyimi (Customer Experience), şirketler entegre olmaya çalışırken,

Gündem,

Stratejik Müşteri Deneyimi (Strategy Customer Experience) çalışmalarına önem vermeye başlıyoruz.

Stratejik Müşteri Deneyimi Nedir?

Son bir kaç aydır, şirketler; ticari alandaki para döngüsündeki yaşanan sıkıntılardan dolayı, müşterilerine Olumsuz Müşteri Deneyimi yaşatmaktadırlar.

Olumsuz Müşteri Deneyimi şirketler için intihar niteliğindedirler.

Hepimizin bildiği dijital itibar, dünya ticaretinde son derece önemli ve hassas bir durumdur.

Dijital itibarınız, yaşanan sosyoekonomik koşullardan negatif etkilenmemelidir.

Ticari firmaların, dijital mecralarda faaliyet gösterip içeriklerini oluşturması ve müşterilerini etkilemeye çalışması artık yeterli değil.

Değer odaklı, CQM önem kazanmaktadır.

Sistem işleyişi oldukça basit ve etkilidir.

Teknolojinin gelişim seyri ne kadar yüksek olursa olsun, bazı müşteriler farklı bakış açılarına sahiptir.

Yaşanan gelişmeler müşterilerin tercihinde,

  • RETRO Marketing,
  • Mistik Pazarlama.

olağan kılar.

Bazı şirketlerin yaptığı en büyük hata, Pazarlama departmanına önem vermemesidir.

Global şirketler, iç yapılarında Marketing Management departmanlarına sahiptirler.

Gelişen dijital teknoloji ile firmalar, e-ticaret alanına yönlenmektedirler.

serkan uygur dijital analiz

Dijital mecraların etkisine giren bazı firmalar, fiziki ortamdaki satışı terk ederek, sanal ortamlara kaymaktadırlar.

Müşteriler ile etkileşim olan, yüz yüze iletişim (face to face) terkedilmekte,

bu durum sonucunda;

  • Müşteri Deneyimi (CE),
  • Duygu Odaklı Etkileşim (EFC).

Beden dili kullanımı olmadığından, ticari kazançta düşmeler yaşanmaktadır.

Dünyada Değişim Rüzgarları ve Pazarlama ve Satış Hayatının Dönüşümü ile ilgili bilgi almak için, www.serkanuygur.com.tr adresinde iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

3 Comments on “Pazarlama ve Satış Hayatının Dönüşümü ve Dünyada Değişim Rüzgarları

  1. Geri bildirim: Görme Engellilere Pazarlama ve Teknoloji Sektöründe Çözümler | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Müşteri Nasıl Kazanılır | Serkan UYGUR

  3. Geri bildirim: Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: