Dünya ekosisteminin çehresi, pazarlama ve satış hayatının dönüşümü ve dünyada değişim rüzgarları ile yeniden dizayn ediliyor.
Global şirketler, AR-GE çalışmalarına önem vererek, ürünlerinde re-marketing politikaları uyguluyorlar.
Dünyada Değişim Rüzgarları:
- Yapay Zeka (AI),
- Arttırılmış Sanal Gerçeklik (AVR),
- Hologram,
- Sosyal Yapay Zeka (SAI),
- Müşteri Deneyimi (CE),
- Stratejik Müşteri Deneyimi (SCE),
- İçerik Kalite Yönetimi (CQM).
ve daha fazlası gerçekleşecektir.
2020 yılı pazarlama politikaları yapay zeka teknolojileri ile hayata geçirilecek.
İşletmeler hangi teknolojiyi kullanırsa kullansın, ağızdan ağıza pazarlama her gelişen teknolojinin içinde kendine yer bulacaktır.
Pazarlamada Değişim Rüzgarı ve Teknoloji:
Müşteri ve tüketici grupları, yapay zeka teknolojileri ile istediği her ürün ve hizmet kategorilerine, dijital mecralardan çok daha hızlı ve kolay ulaşabilecekler.
E-ticaret sitelerinde temel hedef; müşteri memnuniyeti ve kullanıcı deneyimi çalışmaları yaparak, işlemleri basitleştirmektir.
Müşteri ve tüketici grupları, alışveriş yaptığı siteden memnun kalırsa elde etmiş olduğu müşteri tatminini tekrar deneyimlemek için, alışveriş yaptığı siteye dönüp alışveriş yaparak aynı tatmini yaşamak isteyecektir.
Yaşanan döngü, sürdürülebilir kazancın ve müşteri etkileşiminin belirli aralıklar ile tekrarlanmasını sağlayacaktır.
Değişim Döngüsü:
Global sektörlerdeki değişim döngüsü beraberinde yeni meslek dalları ortaya çıkmasına zemin hazırlıyor.
Yeni nesil kuşaklar, yeni meslek dalları ile karşımıza çıkıyor.
Kuşaklar ve Jenerasyonlar:
- 1946 yılı ve öncesi,
- Yetişkinler,
- Baby Boomers,
- Sessiz Kuşak,
- X Kuşağı,
- Y Kuşağı,
- Z Kuşağı,
- Alfa Kuşağı.
Ü.H.E. konumlandırma stratejileri ağırlık kazanacaktır.
İşletmeler, dijital mecralarda stratejik müşteri deneyimi (Strategy Customer Experience) raporlarını elde edip, sürdürülebilir politikalarını bu raporlara göre şekillendirmek istiyorlar.
Gelişen dijital teknoloji ile firmalar, e-ticaret alanına yönleniyor.
İşletmeler, pazarlama ve satış faaliyetlerini fiziki ortamlardan sanal ortamlara, dijital mecralara kaydırarak online satışın kapılarını dünyaya açıyorlar.
Dijital Mecralarda:
- Müşteri Deneyimi (CE),
- Duygu Odaklı Etkileşim (EFC),
teknolojilerin ilerlemesi ile bütün işletmeler tarafından kullanılacak.
Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesi ile 2030 yılında web 5.0 hayatımıza girecek.
Robotlar, insanların beden dili kullanımı öğrenerek gelişiyorlar.
Gelişen teknoloji, pazarlama ve satış hayatının dönüşümü ve dünyada değişim rüzgarları etkisinde; yeni nesil kuşaklar ve yeni meslek dalları ile karşılaşacağız.
Serkan UYGUR (MA)
UYGUR Danışmanlık
Marketing and Sales Analysis Consultant
serkanuygur.marketing@gmail.com
Geri bildirim: Görme Engellilere Pazarlama ve Teknoloji Sektöründe Çözümler | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Müşteri Nasıl Kazanılır | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Şirketlerin Kalbi Çağrı Merkezleri, Companies’ Heart Call Center | Serkan UYGUR